Aplicatii Multimedia Pe Internet

În conceptul lărgit de multimedia -foto, audio,video- se regăsesc o mulţime de programe gratuite. Însă dintre acestea nu toate merită instalate şi testate. Unele pur şi simplu nu oferă o funcţionalitate satisfăcătoare, iar altele au un singur rol, îndeplinesc o funcţie anume. Ideea este ca, de exemplu, un manager de fotografii să nu se limiteze la vizulizarea imaginilor plus alte două-trei funcţii. Chiar dacă este gratuit, acesta trebuie să respecte principiile de funcţionare ale categoriei din care face parte şi să ofere majoritatea funcţiilor corespunzătoare tipului de programe din care face parte.
Dacă tot am dat ca exemplu managerele de fotografii/imagini o să încep cu această categorie. Unul din preferatele mele este IrfanView. Nu este el un adevărat manager de fotografii, este mai mult un viewer cu cele mai frecvent folosite funcţii de editare. Ceea ce-mi place la el cel mai mult este dimensiunea redusă şi viteza de operare. Evident, Photohop este regele graficii, însă pentru operaţiunile uzuale (redimensionare, crop, editare/redenumire/conversie de tip batch etc.) este foarte bun.

Un foarte bun manager de fotografii (în adevăratul sens al cuvântului), gratuit pentru uz personal, este XnView. Acesta recunoaşte un număr mare formate grafice şi oferă mai multe criterii de organizare a fotografiilor. Nu lipsesc nici funcţii de editare precum rotire, redimensionare, crop, ajustarea luminozităţii şi a contrastului (automată şi manuală), aplicarea diverselor filtre pentru stilizarea imaginilor sau conversia şi redenumirea multiplă.

O alternativă interesantă dar mai ales diferită la XnView este Picasa, program cumpărat de Google în urmă cu aproximativ 3 ani. Picasa oferă un mod diferit de afişare a directoarelor cu imagini, sub forma albumelor. Acest mod a fost adoptat recent şi de Microsoft care l-a implementat în programul Windows Live Photo Gallery, inclus în Windows Vista, dar disponibil şi pentru XP. Ca funcţii de editare şi organizare a imaginilor, Picasa nu străluceşte însă lasă impresia unui program care a urmărit de la bun început o abordare diferită faţă de managerele clasice de fotografii.

Google încearcă să facă din el un instrument care să se integreze cu toate serviciile online (proprietatea Google) care au de a face cu imaginile. Din Picasa imaginile pot fi incluse în posturile blogurilor de pe Blogger, pot fi urcate pe serverele Picasa Web pentru a fi share-uite online şi pot fi trimise pe mail bineînţeles folosind Gmail.
Ca editoare de imagini se remarcă Paint.NET şi GIMP. Paint.NET are de partea sa interfaţa simplă şi ergonomică ceea ce-l face uşor de intuit de către toţi utilizatorii. Ştie să lucreze cu layere, dispune de funcţie nelimitată de undo şi numeroase efecte pentru stilizarea imaginilor plus majoritatea tool-urilor caracteristice editoarelor de imagini.

De partea cealaltă, GIMPeste văzut de mulţi ca alternetiva OpenSource la Photoshop. Adevărul este că nu se compară cu puternicul program al celor de la Adobe, însă este poate cel mai complex program de editare grafică gratuit. GIMP este o aplicaţie mai complexă decât Paint.NET, ceea ce nu îl recomandă utilizatorilor lispsiţi de experienţă în acest domeniu.

RECOMANDARI:
Internet Radio Screamer Radio, care are suport pentru limba romana si o mare baza de date ce contine si posturi romanesti ce emit pe net.
Mentionez si Last.fm, un serviciu de radio on demand destul de simpatic. Merita vazut/incercat.
Nu sunt puţine motive pentru a asculta la radio FM comerciale, este un mediu vechi, care prevede alegerea pic de muzică şi este saturată cu anunturi. Pentru ultimii ani a existat o alternativă, streaming radio prin internet. O alternativă care a fost oarecum complicata de utilizat.
Screamer Radio incearca sa remedieze această problemă prin aducerea mai multor măsuri necesare, uşor de utilizat singur, program freeware.

De ce să utilizaţi Screamer Radio:

  • E uşor de utilizat
  • Dispune de anunţuri gratuite
  • Nu are spyware
  • Are o imensa baza de date de posturi de radio
  • Puteţi înregistra cu uşurinţă ceea ce ascultati
  • Puteţi să-l ascunde în system tray

Screamer Radio 0.4.3 Español

Player audio - Winamp, pentru pretentiosi recomand a se folosi cu egalizatorul lui nevi, care se asorteaza perfect cu skinul classic in stil Bento.
Alte Playere care merita mentionate sunt Foobar 2000 si Media Monkey (versiunea free are unele limitari)

Codec-uri si Video Player – K-Lite Codec Pack, Quick Time Alternative si Real Alternative, care contin Media Player Classic. Atentie! Instalati in ordinea mentionata, si aveti grija sa instalati Media Player Classic o singura data. Cu aceasta suita puteti vedea aproape orice fisier multimedia.
Pentru cei care se plictisec des, mentionez aici si Miro, care este pe deasupra si TV Player.
XINE

MIRO 2.5

MPlayer

REALPLAYER 11

TOTEM

VLC Player

Keller Dana si Marton Anna Maria

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License